24 september 2009

Ei saa me läbi Lätita...

Eduka käsitööpäeva korraldamise eest sai meie klubi preemiareisi Lätimaale. 23.septembri hommikul olime stardivalmis ja meie väike buss vuras Riia poole.

Meie reisiseltskond on Riiga jõudnud

Riias ootas meid Linda. Linda Rubena on Läti rahvusliku käsitöö ühenduse juht ja spetsialist. Ta tutvustas meile Riia kaunist vanalinna. Muuhulgas käisime ka väga esinduslikus salongis, kust võis osta erinevate Läti piirkondade rahvarõivaid ja muud rahvuslikku käsitööd. Meieteada Eestis sellist poodi pole, et lähed ja võtad kogu rahvarõivakomplekti.

Peale lõunat külastasime Riia Mustpeade Majas nukunäitust. Need ei olnud mitte traditsioonilised väikseste tüdrukute nukud, nagu nii mõnedki meist ehk arvasid. Hoopis erilised kunstitööd: eriilmelised, eri materjalidest, erinevates tegevustes ja kostüümides loodud nukud.

Õhtupoolikul sõitsime Ogresse, kus kõigepealt ründasime kuulsat Ogre lõngatehase poodi. Kuuldavasti lõpetatakse seal lõnga tootmine. Ogres kohtusime sealse käsitööringi rahvaga. Tutvusime nende tööde ja tegemistega ja lõpetasime õhtu ühise teejoomise, kringlisöömise ja ühislauluga.

Ogrest sõitsime õhtul tagasi Riiga, kus meid ootas ühiselamu ja kus me tähistasime veel Eda juubelit ja Merikese sünnipäeva! :D

Ööbisime selles majas

Hommikul ootas meid teises majas hommikusöök. Seejärel suundusime linna, et vaadata ära teine näitus. Dekoratiivkunsti ja disaini muuseumis oli meil haruldane võimalus imetleda Viktoria ajastu moenäitust. Millised tualetid ja aksessuaarid! Kui peened olid naiste pihad ja veel peenemad sõrmed! Ja kui palju kangast võis kuluda ühe kleidi peale!

Lõuna paiku oodati meid külla Väikese Gildi majja, kus tegutsevad mitmesugused tantsurühmad ja laulukoorid, samuti käsitöölised. Seal korraldatakse kontserte, konverentse ja näitusi. Meid huvitas seekord käsitöö. Kohtusime käsitööühenduse Tines juhiga. Neil on seal väike pereäri, kus saavad tööd vaid väga kvaliteetset tööd tegevad käsitöölised. Põhisuundadeks villased sokid-kindad ja linased tooted. Meiegi imetlesime neid paljusid rahvuslikke mustreid, mida otsitakse muuhulgas ka muuseumi fondidest. Mõned kindad rändasid koos meiega Eestisse kaasa!

Oligi aeg Lindaga hüvasti jätta. Vahetasime kingitusi ja päeva lõpetasime Lidos. Säält hakkas juba kodutee.

Pilte meie reisist saate vaadata meie uuest, käsitööklubi pildigaleriist. Edaspidi on plaanis ka vanad pildid uude albumisse üle tuua.

Piltide vaatamisest

Loodan, et nüüd on natuke parem pilte vaadata! Kõige parem on seda teha alljärgnevalt:

1. Klikka albumi esimesele pildile.
  2. Vali vasakult ülevalt Full screen.
  3. Pildi all olevate noolekestega saad edasi-tagasi liikuda ja kui üldse ei viitsi käsi liigutada, siis vajuta noolekeste keskel olevale kolmnurgale ja pildid hakkavad ise edasi jooksma. Pildi vahetumise kiirust saad muuta sealt kõrvalt + ja - märkidega.

Võta kohvi- või teetass kõrvale ja head vaatamist!

Ja siis läti kindaid kuduma!